Nieuwste Fifthwheel BE-combinatie nu beschikbaar bij Bedrijfswagencentrum Hoeksche Waard!

 

Een Fifthwheel BE-oplegger wordt niet achter de auto gehangen aan de trekhaak, maar op het trekkend voertuig gelegd middels een speciale koppeling. Dit voertuig is daarmee dus geen aanhangwagen maar een oplegger en kan daardoor veel meer netto laadvermogen bieden dan een normale aanhanger. Waar het laadvermogen van een normale aanhanger van bijvoorbeeld een meter of 8 a 9 stopt bij +/- 2.500 kg. kan er bij een Fifthwheel een laadvermogen worden bereikt van maar liefst 3.500 kg. Dit alles is uiteraard ook afhankelijk van het trekkend voertuig maar mag in alle gevallen nog gewoon met een standaard BE rijbewijs gereden. Naast het extra laadvermogen zijn ook de rijeigenschappen en de veiligheid vele malen beter dan bij een normale aanhanger omdat de lading verdeeld wordt over zowel de trailer als het trekkend voertuig. Het rijden met een Fifthwheel is echter nagenoeg hetzelfde als met een normale aanhangwagen.

 

Waarom een Fifthwheel combinatie?

Meer laadvermogen, meer flexibiliteit en meer veiligheid bij het transporteren van zware lasten, maar misschien nog wel het belangrijkste: iedereen met een BE rijbewijs mag deze combinatie besturen, dus ook diegenen die dit behaald hebben na 19-01-2013. Voor deze groep mag een combinatie niet zwaarder zijn dan 7 ton, waardoor de gebruikelijke BE-combinaties met schotel niet meer bestuurd mogen worden.

 

De Techniek:

De Fifthwheel oplegger wordt ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd in Nederland. Hoogwaardige staalsoorten in combinatie met lasersnijden vormen de basis om sterk en licht van gewicht te bouwen. Het gepatenteerd elektrisch remsysteem is EG-goedgekeurd. Er wordt hierbij geen gebruik gemaakt van een oplooprem, heeft minder componenten en is lichter en goedkoper dan luchtremmen, wat ten goede komt aan het laadvermogen. Er wordt gebruik gemaakt van standaard Europese componenten voor assen en remmen, waardoor de onderdelenvoorziening is gewaarborgd. Het uniek koppelingssysteem kunnen wij toepassen op vele merken voertuigen, waarbij de vloer hiervan volledig vlak blijft. Het voertuig is hierdoor geschikt als trekker/oplegger combinatie, maar ook als volwaardig voertuig.

 

Opdraaistempel:

Één centrale opdraaistempel tilt gemakkelijk de Fifthwheel oplegger incl. lading op om deze op het trekkend voertuig te laden. Standaard wordt dit stempel met de hand bediend; er is echter ook een elektrische uitvoering.

 

Off-road gebruik:

Dynamische krachten op de bolkoppeling worden efficiënt en direct verwerkt door het voertuigchassis. Hierdoor is gebruik buiten de verharde weg mogelijk, zeker in combinatie met een 4WD Pick-up als trekker. Dus zeer geschikt voor bouwplaatsen en onverharde wegen.

 

Fifthwheel Hals:

Wij kennen in de basis twee soorten trekkende voertuigen die voor de Fifthwheel opleggers geschikt zijn. Wij spreken van de "hoge hals" voor gebruik bij een Pick-Up truck met laadbak of van een "lage hals" voor gebruik bij een chassis cabine voertuig. Beide halzen zijn beschikbaar en door de slimme constructie in de hals verliest u nauwelijks ruimte waardoor de totale lengte optimaal wordt benut.

 

De Producten

De Fifthwheel BE-opleggers zijn beschikbaar als vlakke wagen, dieplader en gesloten wagen. Ook zeer geschikt voor toepassingen voor het vervoer van paarden en vee, als verkoopwagen, promotiewagen en boottrailer, autotransport, etc.

 

Fitfthwheel boottrailer

Door onze unieke samenwerking met Vanclaes uit Alphen aan de Rijn kunnen wij ook de Vanclaes Fifthwheel boottrailer leveren. Deze kan in iedere lengte geleverd worden met breedtematen van 225 cm. tot 250 cm. Desgewenst voorzien van het GYRO rollersysteem. Daarnaast zijn alle roller- en stempelsystemen te integreren. Ook zeer geschikt voor zoutwatertoepassingen.

 

Contact

Gemaakt met door Schot Marketing & Communicatie