BE-combinatie
Ook voor BE-combinaties heeft Bedrijfswagencentrum HW de juiste kennis in huis.
Een BE-combinatie is een oplegger gekoppeld aan een bestelwagenchassis, deze kan luchtgeremd of elektrisch geremd zijn. Hierdoor kan het laadvermogen aanzienlijk verhoogd worden ten opzichte van een aanhangwagen gemonteerd aan de trekhaak van het voertuig. Een goed voorbeeld van een elektrisch geremde oplegger is de Fifthwheel BE-combinatie.
BE-combinatie
Ook voor BE-combinaties heeft Bedrijfswagencentrum HW de juiste kennis in huis. Een BE-combinatie is een oplegger gekoppeld aan een bestelwagenchassis, deze kan luchtgeremd of elektrisch geremd zijn. Hierdoor kan het laadvermogen aanzienlijk verhoogd worden ten opzichte van een aanhangwagen gemonteerd aan de trekhaak van het voertuig. Een goed voorbeeld van een elektrisch geremde oplegger is de Fifthwheel BE-combinatie.
Fifthwheel BE-combinatie
Een Fifthwheel BE-combinatie wordt niet achter de auto op een trekhaak geplaatst, maar met een speciale koppeling op het trekkend voertuig gelegd. Het is dan geen aanhangwagen, maar een oplegger en biedt veel meer laadvermogen.
Ter vergelijking: een aanhanger van 8 à 9 meter heeft een maximale laadcapaciteit van 2.500 kilo, een Fifthwheel maximaal 3.500 kilo. De rijeigenschappen en de veiligheid van de oplegger zijn bovendien veel beter omdat het gewicht van de lading wordt verdeeld over beide voertuigen.
Voordelen:
- meer laadvermogen
- meer flexibiliteit
- meer veiligheid bij het transporteren van zware last
- BE-rijbewijs volstaat
- licht gewicht
Techniek
De Fifthwheel-oplegger is ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd in Nederland. Hoogwaardige staalsoorten in combinatie met lasersnijden vormen de basis om sterk en licht van gewicht te bouwen. Het gepatenteerd elektronisch remsysteem is EG-goedgekeurd. De oplegger heeft geen oplooprem, minder componenten en is lichter en goedkoper dan luchtremmen, wat ten goede komt aan het laadvermogen.
De Fifthwheel heeft standaard Europese componenten voor assen en remmen, de beschikbaarheid van onderdelen is daarmee gewaarborgd. Het unieke koppelingssysteem is toe te passen op vele merken voertuigen, terwijl de vloer volledig vlak blijft. Het maakt het voertuig geschikt als trekker-/oplegger-combinatie, maar ook als volwaardig voertuig.
Opdraaistempel
Eén centrale opdraaistempel tilt gemakkelijk de Fifthwheel-oplegger incl. lading op om deze op het trekkend voertuig te laden. Standaard wordt dit stempel met de hand bediend, er is ook een elektrische uitvoering.
Off-road gebruik
Gebruik van de Fifthwheel-oplegger buiten de verharde wegen is goed mogelijk, zeker in combinatie met een 4WD pick-up als trekker. Deze combinatie is dus zeer geschikt voor bouwplaatsen en onverharde wegen.
De Ford Ranger is Europa’s meest verkochte 4WD pick-up sinds jaren. Bedrijfswagencentrum HW verkoopt deze met twee tot vijf zitplaatsen, zowel nieuw als gebruikt.
Fifthwheel hals
Er zijn twee soorten trekkende voertuigen die geschikt zijn voor de Fifthwheel-opleggers. Wij spreken van de ‘hoge hals’ voor gebruik bij een pick-up truck met laadbak en van een ‘lage hals’ voor gebruik bij een chassis-cabinevoertuig. Beide halzen zijn beschikbaar, door de slimme constructie in de hals verliest u nauwelijks ruimte waardoor de totale lengte optimaal wordt benut.
Variaties
De Fifthwheel BE-opleggers zijn beschikbaar als vlakke wagen, dieplader en gesloten wagen. Deze types zijn ook zeer geschikt voor het vervoer van paarden en vee, als verkoopwagen, promotiewagen, boottrailer, autotransport en andere transporten.
Fifthwheel boottrailer
Dankzij onze unieke samenwerking met trailerbouwer Vanclaes uit Alphen aan de Rijn kunnen wij ook de Vanclaes Fifthwheel boottrailer leveren. Deze is leverbaar in iedere lengte met breedtematen variërend van 225 cm. tot 250 cm, desgewenst voorzien van het GYRO-rollersysteem. Daarnaast zijn alle roller- en stempelsystemen te integreren. Deze systemen zijn zeer geschikt voor zoutwatertoepassingen.
Een BE combinatie bestaat uit een oplegger gekoppeld aan een bestelwagenchassis, met de mogelijkheid van lucht- of elektrische remmen. Hierdoor kan het laadvermogen aanzienlijk worden verhoogd in vergelijking met een aanhangwagen gemonteerd aan de trekhaak van een voertuig.
Een Fifthwheel BE combinatie is een speciaal type BE combinatie waarbij de oplegger niet achter de auto op een trekhaak wordt geplaatst, maar met een speciale koppeling op het trekkende voertuig wordt gelegd. Dit biedt aanzienlijk meer laadvermogen en verbetert de rijeigenschappen en veiligheid.
De voordelen van een Fifthwheel BE combinatie zijn onder andere een groter laadvermogen, meer flexibiliteit, verbeterde veiligheid bij het transporteren van zware lasten, het volstaan van een BE-rijbewijs en een lichter gewicht.
De Fifthwheel oplegger wordt ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd in Nederland met behulp van hoogwaardige staalsoorten en lasersnijtechnologie. Het oplegger heeft een gepatenteerd elektronisch remsysteem dat EG-goedgekeurd is.
Ja, Fifthwheel BE opleggers zijn beschikbaar in verschillende configuraties, waaronder vlakke wagens, diepladers en gesloten wagens. Ze zijn geschikt voor diverse transportdoeleinden, zoals paarden- en veetransport, promotie, boottrailers, en meer.
Ja, Fifthwheel BE combinaties kunnen off-road worden gebruikt, vooral in combinatie met een 4WD pick-up als trekker. Dit maakt ze geschikt voor bouwplaatsen en onverharde wegen.
Er zijn twee soorten trekkende voertuigen beschikbaar voor Fifthwheel opleggers: 'hoge hals' voor pick-up trucks met laadbak en 'lage hals' voor chassis-cabinevoertuigen. Beide halzen zijn beschikbaar.
Ja, dankzij onze samenwerking met trailerbouwer Vanclaes kunnen we ook de Vanclaes Fifthwheel boottrailer leveren, met verschillende lengtes en breedtematen, geschikt voor diverse toepassingen, waaronder zoutwateromgevingen.
Ja, de Fifthwheel BE opleggers kunnen worden aangepast en geconfigureerd voor specifieke behoeften, zoals paardenvervoer, promotie, en meer.
Het elektronische remsysteem op Fifthwheel opleggers is EG-goedgekeurd en biedt voordelen zoals minder onderdelen, lichter gewicht en behoud van laadvermogen in vergelijking met luchtremmen.